آیا مشاوره آنلاین برای درمان افسردگی مفید است ؟
نوشته شده توسط : غزاله البهشتی

برخی از افراد تصور می کنند چنانچه دو یا سه روز حال خوبی ندارند و دچار کسالت هستند دچار افسردگی شده اند در حالی که این گونه نیست . اختلال افسردگی یک اختلال شایع می باشد که افکار و اعمال فرد را تحت تاثیر قرار می دهد . این اختلال معمولا هفته ها زندگی فرد را درگیر کرده به گونه ای که فرد از روال طبیعی زندگی خود خارج می شود . فردی که دچار اختلال افسردگی می باشد احساساتی همچون : بی حوصلگی ، غم اندوه را در درجات بالایی تجربه می کند به گونه ای که روال طبیعی زندگی فرد دچار مشکل شده و توانایی فرد در انجام کار های روزانه پایین می آید . تحقیقات نشان داده معمولا از بین هر 15 نفر یک نفر دچار اختلال افسردگی می باشد . این اختلال سن خاصی را شامل نمی شود و از کودکی تا میان سالی ممکن است فرد را درگیر نماید . به دلیل حالات خاص روانی که برای افراد ایجاد می شود امروزه مشاوره آنلاین مورد استقبال زیادی از طرف افرادی می باشد که دچار اختلال افسردگی هستند ، که دلایل آن را در قسمت های بعد توضیح خواهیم داد .

علائم شایع اختلال افسردگی

1-    داشتن خلق افسرده : احساس نا امیدی ، غم و پوچی از شایع ترین نشانه های وجود اختلال افسردگی می باشد . معمولا این افراد تمایل زیادی به گربه کردن داشته و احساس خوبی به زندگی ندارند . باید توجه کرد دکتر روانشناس معتقد است برای آن که بتوانیم بگوییم فرد دچار اختلال افسردگی و یا افسرده خوبی می باشد باید این حالت در وی حداقل دو هفته ادامه داشته باشد .   

2-    کاهش وزن شدید : یکی دیگر از نشانه های افسردگی کاهش شدید وزن فرد طی یک ماه می باشد که چشمگیر است . هر چند پر خوری و کم خوری هر دو از علائم افسردگی می باشد ، اما کاهش شدید وزن مخصوصا در کودکانی که دچار افسردگی هستند بیشتر مشاهده می شود .

3-    کاهش تمرکز و بی قراری : افراد افسرده به دلیل وجود افکار مزاحمی که در ذهن دارند معمولا از توانایی تمرکز پایینی بر خوردار هستند ، این افراد در اغلب اوقات احساس بی قراری و تنش را در خود احساس می کنند به گونه ای که همواره منتظر اخبار بد و یا نگران کننده ای هستند .

4-    از دست دادن علاقه نسبت به فعالیت های زندگی : از دست دادن علاقه نسبت به فعالیت های زندگی از دیگر علائم وجود اختلال افسردگی می باشد که گاهی زندگی زوجین را به چالش های جدی می کشد . برخی از زوجینی که به مشاوره قبل طلاق مراجعه می کنند و از عدم علاقه و توجه شریک زندگی خود رنج می برند ، در این جلسات تازه پی به اختلال افسردگی طرف مقابل می برند .

5-    تمایل به خودکشی : تمایل به خودکشی در افرادی که دچار اختلال شدی افسردگی هستند بسیار دیده می شود . افراد افسرده معمولا تفکر درباره مرگ را با خود حمل می کنند و در شرایط دشوار تمایل آنها نسبت به پایان دادن زندگی بسیار شدید می شود .  

اصلی ترین دلایل بروز اختلال افسردگی چیست ؟

ژنتیک : احتمال بروز اختلال افسردگی در افرادی که والدین آنها دچار افسردگی بوده اند بسیار زیاد است . البته این مسئله قطعی نمی باشد و نیاز به تحریک محیط نیز دارد .

شخصیت : افرادی که دچار اعتماد به نفس ضعیف و عزت نفس پایین هستند و یا استرس و اضطراب تاثیر زیادی بر آنها دارد ، معمولا بیشتر دچار افسردگی می شوند .

محیط : محیط های خشن که فرد در آن دچار سوء استفاده ، طرد شدن ، خشونت و فقر قرار دارد ، احتمال بروز افسردگی را افزایش می دهد .  بسیاری از افراد تحت تاثیرات محیطی دچار افسردگی می شوند و مشکلاتی همچون ژنتیک و عوامل شخصیتی در آنها بی تاثیر است .  

مشاوره افسردگی به صورت آنلاین

تکنولوژی امروزه کمک بسیار زیادی به انسان در زمینه های مختلف کرده که یکی از آن ایجاد بر قراری ارتباط بین مشاور و افرادی که نیازمند روانشناس هستند می باشد . افرادی که نیاز دارند تا به یک کلینیک مشاوره خوب  برای ارتباط با متخصص روانشناس مراجعه کنند ، امروزه می تواند از طریق تماس با مرکز مشاوره و گرفتن وقت آنلاین به راحتی به یک متخصص روانشناس خوب دسترسی یابند . متخصصان روان تحقیقات زیادی در زمینه اثر گذاری مشاوره آنلاین انجام داده اند که از اثر پذیری بالای آن شگفت زده شده اند . بسیاری از افرادی که دچار اختلالات خلقی ، افسردگی و اضطراب هستند ، توانسته اند به وسیله مشاوره آنلاین به درمان کامل دست یابند . بسیاری از این مراجعین به دلیل اختلالی که به آن دچار هستند توانایی خروج از منزل را نداشته و بهترین روش درمان برای آنها مشاوره آنلاین بوده است .

مزایای مشاوره آنلاین افسردگی

-         مشاوره آنلاین افسردگی گزینه ای بسیار مناسب برای افرادی که در خارج از کشور یا مناطق محروم زندگی می کنند ، می باشد . این افراد می توانند با دسترسی آسان به مشاوری که از نظر فرهنگی با آنها مطابقت دارد به درمان افسردگی دست یابند .

-         افرادی که محدودیت های جسمانی دارند و یا به دلیل بروز اختلال افسردگی تمایلی به خروج از منزل و ملاقات دیگران ندارند از طریق مشاوره آنلاین به راحتی و در وضعیتی که احساس آرامش دارند می توانند با یک مشاور روانشناس ارتباط بر قرار کنند .

-         تبادل اطلاعات از طریق مشاوره آنلاین برای مشاور و مراجع بیشتر است . متخصص روانشناس به راحتی می تواند مطالب به روز و موثر برای درمان فرد را برای وی ارسال کرده و مراجع نیز هر زمان که احساس نیاز کرد می تواند به روانشناس خود دسترسی داشته باشد .

 نویسنده : غزاله البهشتی

نویسنده : غزاله البهشتی 

تلفن : 22593216 – 22795735

 

 

آدرس : قیطریه – بلوار کاوه جنوب – نرسیده به خیابان دولت – نبش کوچه اخلاقی غربی – پلاک 29 – طبقه3 

 




:: برچسب‌ها: دکتر روانشناس , مشاوره قبل طلاق , کلینیک مشاوره خوب , درمان افسردگی , مشاوره آنلاین ,
:: بازدید از این مطلب : 102
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 آبان 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: